اسلیو شفت (Shaft Sleeve)

موضوع پروژه:

اسلیو شفت (Shaft Sleeve)

سال اجرا:

۱۴۰۲

پروسه تولید:

مدلسازی سه بعدی، تهیه و تدوین  نقشه های مهندسی ساخت، تهیه اسناد زمانبندی و کنترل پروژه و تدوین MSP، تدوین OPC و BOM، تأمین مواد اولیه، آنالیز شیمیایی، تراش منوال وکنترل، کله زنی (ایجاد خار)، فرزمنوال وکنترل، قلاویز کاری، سنگ محور، پلیسه گیری و تمیزکاری، کنترل نهایی          

حوزه فعالیت:

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

 

اسلیو شفت (Shaft Sleeve)

اسلیو شفت به عنوان قطعه محافظ برای مجموعه شفت در پمپ ها و کمپرسورها عمل می کند. اسلیو شفت یک لوله فلزی توخالی به شکل استوانه ای است که روی یک مجموعه شفت و محور نصب می شود تا از آن در برابر خورندگی محافظت کند .اسلیو های شفت معمولاً در پمپ های تک مرحله ای یافت می شوند. و از محور پمپ در برابر خوردگی و سایش محافظت می کند.

وظیفه ی اصلی یک اسلیو محافظت از سطوحی در حال حرکت و یا سطوحی که در تماس با آسیب و سایش با دیگر قطعات است می باشد. سختی متریال مورد استفاده برای ساخت شفت باید کافی باشد. در غیر این صورت ممکن است باعث از کار افتادن اسلیو شفت شود.

در شرایط ایده آل هنگام طراحی اسلیو شفت ضریب انبساط حرارتی آن، باید برابر با ضریب انبساط حرارتی شفت باشد.

استفاده از اسلیو یک روش موثرتر برای تعمیر پمپ است. در مقایسه با نیاز به جایگزینی یک مجموعه کامل شفت، تعویض اسلیو باعث صرفه جویی در هزینه و زمان بیشتر می شود.

نکات قابل توجهی که در ساخت این قطعه باید در نظر گرفت :

  • جنس قطعه ۴۳۰۱ یا استیل ۳۰۴ در هنگام ماشینکاری، گرید ابزار مناسب برای الماس انتخاب کنیم تا کیفیت سطح مناسب بدهد.
  • نوع انطباق جای خار این قطعات باید پرسی باشد. در ماشین کاری کله زنی به این نکته توجه گردد.

    شرکت فیدار مکانیک رایکا با توجه به درخواست کارفرما تعدادی اسلیو شفت را با توجه به نقشه مورد تایید کارفرما تولید کرده است .

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر