ساخت قطعات کلندر (Calender)

موضوع پروژه:

قطعات کلندر(Calender)

سال اجرا:

۱۴۰۲

پروسه تولید:

مدلسازی سه بعدی، تهیه و تدوین  نقشه های مهندسی ساخت، تهیه اسناد زمانبندی و کنترل پروژه و تدوین MSP، تدوین OPC و BOM، تأمین مواد اولیه، فرز CNC ، کنترل نهایی          

حوزه فعالیت:

خودروسازی

 

ساخت قطعات کلندر (Calender)

کلندر، دستگاهی است که کاربرد وسیعی در تکمیل پارچه های نساجی، تولید ورقه های پلاستیکی وینیل، ورق های لاستیکی، پارچه های روکش دار، تولید کاغذ و اعمال روکش‌ها دارد.

کلندر ساده مکانیزه در اواسط قرن هجدهم پس از ورود به انگلستان از فلاندر در قرن هفدهم رایج بود. نوع خاصی به نام کلندر اصطکاکی در سال ۱۸۰۵ توسط ویلیام اسمیت به ثبت رسید و کلندر schreiner در حدود سال ۱۸۹۵ توسعه یافت.

کلندرها به اشکال مختلف ساخته می شوند و از ۲ تا ۱۲ غلتک سنگین استفاده می کنند که معمولاً به صورت عمودی به صورت سری روی یک قاب محکم نصب می شوند. موارد ضروری دستگاه فشار و دمای اعمال شده در هنگام عبور مواد از زیر یا بین غلتک ها است که بر اساس نیاز از لحاظ دمایی گرم یا سرد می‌شوند. تعداد، چیدمان و نوع غلطک ها عوامل اصلی تعیین کننده نحوه عملکرد کلندر هستند.


        شرکت فیدار مکانیک رایکا با توجه به درخواست کارفرما تعدادی از قطعات کلندر که وظیفه ی آن هدایت و نگه داری غلتک ها است و جنس آن تفلون نسوز می باشد را با توجه به نقشه مورد تایید کارفرما برای صنعت لاستیک سازی تولید کرده است .

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر